Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Västtrafik hyllar kunder i kampanj

London är en av de städer som märks i Västtrafiks nya kampanj. Bild: Västtrafik.

London är en av de städer som märks i Västtrafiks nya kampanj. Bild: Västtrafik.

Västtrafik, som har huvudansvaret för kollektivtrafiken i Västra Götaland, startar på måndagen en reklamkampanj där kunderna sätts i fokus, bland annat med en reklamfilm som visar vardagen i kollektivtrafiken i ett flertal länder runt om i världen.

I filmen får vi se kollektivtrafikresenärer runt om i världen, bland annat i London, Rio, Tokyo och på Island. Kampanjen kommer att synas i TV, biografer, digitalt och i tryckta medier, men även på Västtrafiks fordon och hållplatser.

– Våra kunder väljer att resa med oss trots att det kanske inte alltid är den smidigaste lösningen. Varje gång man väljer kollektivtrafiken så gör det skillnad. Den insatsen vill vi hylla, säger Lars Backström, vd Västtrafik.

Västtrafiks målsättning är att fördubbla resandet med kollektivtrafiken i Västsverige till år 2025. Med kampanjens huvudbudskap ”Tack för att du reser tillsammans” vill Västtrafik stärka befintliga kunder i deras val att resa kollektivt men också locka fler att pröva.

– De som åker kollektivt deltar i en global rörelse som bara blir större och större. Istället för att lyfta fram hur fantastisk kollektivtrafiken är, väljer vi den här gången att sätta fokus på resenärerna som faktiskt gör den stora insatsen, säger Greger Andersson, projektledare på Forsman & Bodenfors, den byrå som i samarbete med Västtrafik har tagit fram kampanjen.

Kampanjen pågår fram till den 23 november. En fortsättning nästa år planeras.

Här är kampanjens reklamfilm:

Share Dela

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2020 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)