Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Nöjda regionbussresenärer i Uppland

En buss med huvudsakligen nöjda resenärer. Foto: Ulo Maasing.

En buss med huvudsakligen nöjda resenärer. Foto: Ulo Maasing.

De resenärer som åker med regionbussarna i Uppland blir allt nöjdare. På de regionbussar som Nobina kör åt UL (Upplands Lokaltrafik) är kundnöjdheten nu 85 procent.

De senaste åren har kundnöjdheten ökat successivt på regionbussarna i Uppland och under 2014 landade man på 83 procent i snitt över året. 2015 års första mätning visar på ytterligare ökning då man når 85 procent. I undersökningen ställs frågor kring bland annat punktlighet, bemötande och total nöjdhet. Undersökningarna genomförs olika veckodagar och olika tider på dygnet.

– Vi upplever att fler och fler är mer nöjda med våra produkter, säger Roger Norman, Nobinas trafikområdeschef i Uppland, något som också undersökningarna visar. Vi upplever också ett ökat resande på våra linjer vilket kan hänga ihop med ökad nöjdhet.

Taggat som: , , ,

1 kommentar »

  1. Bra.Länstrafikbolagen borde satsa på kvalite före lägsta pris. Då får man Nöjda kunder

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)