De resenärer som åker med regionbussarna i Uppland blir allt nöjdare. På de regionbussar som Nobina kör åt UL (Upplands Lokaltrafik) är kundnöjdheten nu 85 procent.
De senaste åren har kundnöjdheten ökat successivt på regionbussarna i Uppland och under 2014 landade man på 83 procent i snitt över året. 2015 års första mätning visar på ytterligare ökning då man når 85 procent. I undersökningen ställs frågor kring bland annat punktlighet, bemötande och total nöjdhet. Undersökningarna genomförs olika veckodagar och olika tider på dygnet.
– Vi upplever att fler och fler är mer nöjda med våra produkter, säger Roger Norman, Nobinas trafikområdeschef i Uppland, något som också undersökningarna visar. Vi upplever också ett ökat resande på våra linjer vilket kan hänga ihop med ökad nöjdhet.
Bra.Länstrafikbolagen borde satsa på kvalite före lägsta pris. Då får man Nöjda kunder