De är inte många men blir allt fler, klagomålen på kollektivtrafiken i Jönköpings län. Allt fler av klagomålen handlar dessutom om förarnas körsätt och bemötande. Jönköpings Länstrafik (JLT) är oroat, rapporterar SvT Nyheter Jönköping.
Enligt SvT har många barn upplevt att bussen bara kört förbi den hållplats där de väntat.
Anne Mårtensson, marknadschef på JLT, vill att resenärer anmäler missöden till JLT som sedan tar upp saken med respektive bussföretag.
– Många barn kanske inte berättar för sina föräldrar om vad som har hänt och då får inte heller vi veta det. För oss är det jätteviktigt med bemötandet och därför är det viktigt att vi får ta del av missöden som våra kunder råkar ut för, säger hon till SvT Nyheter Jönköping.
JLT tar årligen emot ungefär 3000 klagomål och synpunkter. Antalt resor är nästan 19 miljoner om året.
Lämna ett svar