Västtrafik fördubblar från torsdagen den högsta ersättning som resenärer kan få vid resor med taxi eller egen bil vid förseningar i kollektivtrafiken. Högsta ersättning blir nu 600 kronor.
Samtidigt börjar regionens nio Västtrafikbutiker att sälja biljetter till Flygbussarna, något som många kunder efterfrågat. Efter önskemål från kunderna har Västtrafik dessutom förlängt öppettiderna för sin kundservice, som nu har öppet kl. 06-22 på vardagar, kl. 08-19 på lördagar samt söndagar kl. 08-22
Västtrafiks resegaranti kompenserar resenärer som blir mer än 20 minuter sena på grund av förseningar eller andra störningar i trafiken. Garantin gäller för alla resor med Västtrafiks kort och biljetter ombord på bussar, spårvagnar, tåg eller båtar.
I resegarantin ingår bland annat att man kan få ersättning för utlägg i samband med taxiresor. Från och med den 1 oktober höjer Västtrafik taket för kompensationen från 300 till 600 kronor.
Det ska också bli enklare för resenärerna att välja kollektivtrafiken till flyget. Tack vare ett nytt biljettsamarbete med Flygbussarna, det privata företag som kör bussar mellan Landvetter flygplats och centrala Göteborg – går det från och med i morgon torsdag att köpa deras biljetter i samtliga nio Västtrafikbutiker.
Lämna ett svar