Värmlandstrafik är nu klar med sin upphandling av reklambyrå-och kundvårdstjänster. Vinnare av upphandlingen blev Göteborgsföretaget Lazzo DM Byrå AB.
Företaget ska leverera vad man kallar CRM-tjänster till Värmlandstrafik under tre år med möjlighet till förlängning under två år. Förkortningen CRM står för Customer Relationship Management (eller kundvård på vanlig, icke-PR-byråsvenska). CRM täcker in ett brett område med ärendehantering, sälj, analyser, rapportering och mycket mer.
– Vi kommer att fokusera på att hitta nya kunder och få befintliga kunder att resa mer, kommenterar Jan Brissman, vd för Lazzo DM Byrå AB.
– Värmland är en av Sveriges biltätaste regioner, samtidigt hittar vi Sveriges nöjdaste resenärer hos Värmlandstrafik. Det ger goda förutsättningar för att få fler att testa det kollektiva resandet.
– Den systematik som Lazzo har utarbetat för att öka resandet passar oss väldigt bra. Det är ett effektivt sätt att marknadsföra kollektivtrafiken och det ger oss möjlighet att mäta och följa upp vårt marknadsarbete, säger David Widlund, marknadschef på Värmlandstrafik.
Lämna ett svar