Dalatrafik lanserade på fredagen en ny kampanj där man fokuserar på lokal busstrafik. Tanken är att nå ut med information om förbättringar av tider eller linjesträckningar i en stad, stadsdel eller kanske en by. Dalatrafik har konstaterat att det kan vara svårt att nå ut med information om sådana förändringar till berörda kunder. Därför har man skapat ett koncept med enkla och konkreta filmer för sociala medier.
I filmerna ska man berätta om lokala trafikförbättringar för just den målgrupp som berörs.
Samtidigt vill Dalatrafik visa även andra i länet på positiva saker i verksamheten. Därför kommer filmerna till viss del även att exponeras för en större målgrupp i Dalarna. Men fokus ligger alltid på människorna som bor på de aktuella orterna. Den här marknadsföringen kommer att ske löpande framöver, allt efter hur kollektivtrafiken utvecklas.
Först ut är 8 filmer om lokala trafikförbättringar i Avesta, Falun, Lindesnäs, Rättvik, Vansbro, Leksand och Ludvika och Smedjebacken.
Dalatrafik började publicera filmerna på sociala medier den 13 april, men kommer även att annonsera i lokaltidningar och annonsblad.
Här är ett exempel på de filmer som lanserades på fredagen:
Lämna ett svar