
Flygbussarna är bäst på service när det gäller landtransporter enligt ServiceScores årliga mätning. Foto: Flygbussarna.
Flygbussarna har fått de högsta omdömena när det gäller transporter på land i ServiceScores årliga mätning av hur svenska konsumenter upplever den service de får av olika leverantörer. Mätningen görs i år för sjunde året i rad, och bland de tre bästa företagen för landtransporter finns två bussföretag.
Nominerade i kategorin Transporter på land 2018 var förutom Flygbussarna även Swebus och Arlanda Express.
Swebus kom på andra plats och Arlanda express på tredje. På fjärde plats kom Nettbuss, på femte MTR, på sjätte kollektivtrafiken där du bor och på sjunde SJ.
Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via webbpaneler med över 400 000 panelister. ServiceScore-utnämningarna bygger på svaren från över 3 000 svenska konsumenter om hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.
Den fråga som konsumenterna svarar på är ”Hur tycker du att följande företag ger service utifrån hur du förväntar dig att få service?
De aktuella företagen inom Transporter på land fick följande servicepoäng:
Flygbussarna 62,4
Arlanda Express 61,6
Swebus 59,2
Nettbuss 57,2
MTR 56,3
Kollektivtrafiken där du bor 52,6
SJ 51,1
Kategorin service i samband med hotellvistelse vanns av Scandic.
För de sex hotellkedjorna i mätningen blev poängen
Scandic 66,0
Radisson Blu 64,7
Elite Hotels 63,6
Best Western 62,4
Choice Hotels 62,4
First Hotels 62,2
Transporter till sjöss:
Viking Line 61,8
Tallink Silja 59,1
Stena Line 58,6
Birka Cruises 58,6
Eckerölinjen 57,9
Lämna ett svar