
Umeås enda eldrivna podtaxi, Ecoride Umeå, är engagerat i Swedish Workshop i Umeå på söndag och måndag. Foto: Hanna Sondell
Researrangörer från fjorton länder deltar i årets upplaga v Swedish Workshop, det vill säga Visit Swedens arrangemang för att sälja Sverige på den internationella resemarknaden. Bland deltagarna finns researrangörer från Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Kina, Indien och en rad andra länder. I nästan 1 300 affärsmöten med turistföretag och regioner från hela Sverige kommer de att få nya förslag på upplevelser att erbjuda sina kunder i Europa, Asien och USA.
Swedish Workshop arrangeras vartannat år och alternerar mellan olika platser i landet. Årets workshop äger rum söndag och måndag i Umeå.
Flest researrangörer kommer från Tyskland och Storbritannien, och flera är nya deltagare på Swedish Workshop som nu intresserar sig för Sverige. Bland annat deltar den stora tyska paketresearrangören FTI Touristik.
Swedish Workshop arrangeras i samarbete med Region Västerbotten och Visit Umeå. Över 70 företag från hela Västerbotten är involverade i workshopen, både som deltagare i workshopförhandlingarna och i kringarrangemang, visningsresor och logistik. Till exempel har Umeås enda eldrivna podtaxi engagerats för transport av workshopdeltagarna.
Hälften av researrangörerna passar också på att uppleva Västerbotten, Stockholm, Höga Kusten, Roslagen och Blekinge på arrangerade visningsresor före och efter Swedish Workshop.
De 83 utländska researrangörerna kommer från Danmark, Norge, Tyskland, Österrike, Schweiz, Nederländerna, Belgien, Storbritannien, Frankrike, USA, Kanada, Kina och Indien.
Lämna ett svar