Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Fiffig Västtrafikannons nominerad till designpris

Västtrafiks smarta annons talar om varför man ska välja buss istället för bil. Bild: Västtrafik.

En annons från Västtrafik och som på ett spektakulärt sätt visar varför bussen är ett bra alternativ till bilen har nominerats till det prestigefyllda Svenska Designpriset. Priset är en av Sveriges största tävlingar inom visuell kommunikation. Västtrafiks annons är nominerad i kategorin Reklam – print. Annonsen har även fått stor uppmärksamhet i sociala medier och i design- och reklammagasin både i Sverige och utomlands.

I annonsen från Västtrafik syns först en massiv bilkö, men när annonsen viks försvinner bilarna och en ensam buss framträder på samma gata.

Annonsen togs fram i samband med Västtrafiks provåkarkampanj i våras. Den illustrerar hur mycket mindre utrymme det krävs när människor reser tillsammans istället för individuellt i var sin bil.

– Det är fantastiskt att vi genom design kan sätta fokus på en så viktig fråga som framkomligheten i våra städer, säger Susanne Eriksson, reklamansvarig på Västtrafik.

Share Dela

Taggat som: , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2019 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)