Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Längtansfullt från Flygbussarna

Flygbussarna, med känsla för feeling i sin julkampanj. Foto: Mattias Edwall.

Flygbussarna, som väntas få nya ägare nästa år, satsar på längtan i sin julkampanj. Kampanjen är det första konkreta resultatet av Flygbussarnas nya samarbete med PR-byrån Miltton Sverige. Känslor och gemenskap är temat för kampanjen “Julkänslor på väg” som syns både i tryckta medier och digitalt i Stockholm och Göteborg.

– Julen är ofta förknippad med längtan och förväntan. Vissa längtar efter mammas köttbullar, andra efter kärleken och en del vill bara bort. Julkampanjen handlar om just julkänslor och möten mellan människor. Att oavsett vad våra resenärer har för längtan så tar vi på Flygbussarna dem närmare det de längtar efter. Något vi har gjort sedan vi startade 1989, säger Maria Johansson Maltez, kampanjansvarig på Flygbussarna.

Kampanjen är framtagen av Miltton Sverige.

– Julkampanjen vill påminna om att livet handlar om det mest väsentliga; möten, minnen, drömmar och kärlek. Det mänskliga blir allt viktigare i vårt samhälle, säger Arvid Svanvik, Creative Director, Miltton Sverige.

Share Dela

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2020 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)