Transportföretagen, där Sveriges Bussföretag ingår, lanserar idag, onsdag, sin nya webbplats transportforetagen.se. Organisationen framhåller att den nya sajten har ett ökat fokus på medlemsnytta och samlar Transportföretagens alla branscher och frågor under samma tak.
Designen har moderniserats, strukturen har blivit effektivare och navigeringen tydligare. Sajten är också betydligt snabbare än tidigare.
– Den nya webben speglar hela Transportföretagen med alla våra branscher och de frågor vi driver, samlat. Vår organisation har vuxit och utvecklats de senaste åren och därför är det viktigt att webben visar den nya organisationen. Hemsidan är en viktig plattform för oss att kunna vara relevanta och att vår expertis får en modern kanal, säger Mychele Östman, kommunikationschef Transportföretagen.
– Vi befinner oss i dag mitt i ett informationsflöde som innebär att vi behöver hantera en stor mängd nyheter dygnets alla timmar. Därför har den nya webben utvecklats så att den enkelt och smidigt ska vara mera användarvänlig, tydlig och målgruppsanpassad och att den ska kunna tränga igenom i bruset. Rent tekniskt har vi till exempel satsat på att ge utrymme och möjlighet till rörligt material – film – eftersom det är ett av de mest effektiva verktygen för att nå ut med budskap.
Lämna ett svar