SL, Storstockholms Lokaltrafik, har årets bästa sajt och nättjänst i kategorin resor. Även Skånetrafiken har placerat sig bland de fem bästa enligt IT-tidningen IDG.se. Under en normal vecka har sajten cirka 520 000 unika besökare, men under den pågående covid-19-pandemin och det minskade resandet till följd av denna är siffran ungefär hälften av det normala.
SL har under året lanserat nya versioner av både SL.se och SL-appen.
I motiveringen skriver IDG att den nya sajten ”erbjuder en tydligare och uppdaterad design där du enkelt kan enkelt se trafikläget direkt på första sidan och få information om eventuella störningar. Sajten funkar mycket bra även i mobilens webbläsare, vilket innebär att du inte behöver ladda ned appen för att söka resor och köpa biljetter i mobilen. Det underlättar för resenärer som kommer utifrån.”
Även appen har fått en uppdatering, och IDG skriver bland annat att ”köpflödet i appen är enkelt och tydligt där du snabbt kan navigera mellan olika typer av biljetter.”
– Det är mycket glädjande att få ett kvitto på att de förändringar vi gör leder till att man får en enklare resa med oss. Det är poängen med all vår digitala utveckling. Då vet vi att grundjobbet är gjort när vi nu står inför att addera fler olika typer av biljetter att köpa i appen, säger Suss Forssman-Thullberg, kommunikationschef på Trafikförvaltningen i Region Stockholm som är SL:s officiella namn.
Lämna ett svar