IT-företaget Infospread, som arbetar med mobilbaserade informations- och biljettlösningar för resenärer i kollektivtrafiken, har fått ny vd. Det är Per Stenman som i slutet av förra året tillträdde som vd för företaget. Infospread uppger att företagets fokus nu ska ligga på dess kärnprodukt MobiTime, den molnbaserade plattform som används för försäljning av biljetter samt reseinformation i kollektivtrafiken.
Infospread har sedan 2005 utvecklat digitala tjänster för det kollektiva resandet, med användare i två tredjedelar av Sveriges regioner. Bolaget har verksamhet i både Sverige och Polen, och ingår sedan 2020 i Progrits – en nordisk företagsgrupp av mjukvarubolag inom business-to-business.
Per Stenman har en lång bakgrund med både strategiska och operativa ledningsroller på olika techbolag, samt riskkapitalbiolag, men han har också erfarenhet från detaljhandelsbranschen.
– Att få vara med och leda utvecklingen av Infospreads kund- och användarvärde är därför något jag är otroligt laddad inför. Infospread har under många år varit med i framkant och drivit utvecklingen inom branschen lokalt i Sverige, och nu är det dags att skala upp på nya marknader, kommenterar Per Stenman.
Infospread kommer även i fortsättningen att erbjuda digitala lösningar för att optimera resandet för regionerna, däribland med digitala skolbiljetter, biljetter för vårdbesök och andra produkter som skapar värde för både miljö och ekonomi. Företaget uppger också att man i framtiden vill bidra till att sänka tröskeln och underlätta för fler städer att ta sig an en ökad digitalisering i hanteringen av hela resandets.
Lämna ett svar