Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Halland: Nya biljetter efter kundönskemål

Hallandstrafiken inför nya biljetter efter att ha lyssnat på resenärerna. Foto: Hallandstrafiken.

Hallandstrafiken inför nu nya biljetter sedan man lyssnat på önskemål från sina kunder. Det är resultatet av en dialog som Hallandstrafiken inledde i höstas med en del av sina kunder för att bättre förstå deras behov och önskemål. Resultatet är biljetter som är bättre anpassade till resmönster- och behov efter pandemin.

Från resenärerna fick Hallandstrafiken input om behovet av ett biljettalternativ mellan 30-dagars- och 365-dagarsbiljetten, samt ett alternativ till 10×24-timmarsbiljetten med färre dagar eller längre giltighetstid. Efter tre månader presenterar man nu två nya biljetter som ska testas från den 1 februari och ett år framåt.

Den första nya biljetten är en 90-dagarsbiljett, för den som reser ofta. Biljetten innebär ett 10 procent billigare pris än om man köper tre 30-dagarsbiljetter. Den andra är en 5×24-timmarsbiljett, som inkluderar fem dygnsbiljetter att använda inom 30 dagar. Båda biljetterna finns att köpa i Hallandstrafikens app, och 90-dagarsbiljetten finns även i Hallandstrafikens övriga försäljningskanaler.

– Det känns positivt att kunna svara på våra resenärers behov på detta sätt. Vi ser fram emot att höra vad våra resenärer tycker om de nya biljetterna, säger Julia Isaksson, Försäljningschef på Hallandstrafiken.

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)