
Cabonline Group redovisar ett svagare resultat för första kvartalet i år än samma tid i fjol. Foto: Cabonline.
Taxijätten Cabonlines intäkter minskade under årets första kvartal med elva procent, jämfört med samma tid förra året. Det framgår av Cabonlines delårsrapport som presenterades på tisdagen. Cabonline har verksamhet i Sverige, Norge och Finland. I Sverige verkar Cabonline med varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Umeå Taxi, Sverigetaxi och TOPCAB.
Cabonline omsatte under det första kvartalet 1 287 miljoner kronor mot 1 450 miljoner samma tid förra året. Rörelseresultatet blev 43 miljoner kronor mot 57 miljoner i fjol samtidigt som periodens resultat blev -26 miljoner, en försämring från -9 miljoner under första kvartalet 2023.
– Förutsättningarna för vår verksamhet är fortsatt osäkra och präglas av makroekonomiska marknadsutmaningar, skriver Cabonlines tillförordnade koncernchef Charlotta Söderlund i delårsrapporten.
– Rapporten understryker vikten av att intensifiera vårt arbete med ny boknings- och trafikledningsplattform och vikten av att lösa våra kapacitetsutmaningar. Dessa åtgärder är avgörande för att säkerställa vår konkurrenskraft och förmåga att möta kundernas behov effektivt.
Lämna ett svar