Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Västtrafik vill locka 6000 nya kunder

Västtrafik inleder i veckan en kampanj för att locka nya resenärer till kollektivtrafiken. Foto: Ulo Maasing.

Västtrafik inleder i veckan en kampanj för att locka nya resenärer till kollektivtrafiken. Foto: Ulo Maasing.

Västtrafik, som har huvudansvaret för kollektivtrafiken i Västra Götaland, vill locka 6000 nya kunder till kollektivtrafiken. Med början i veckan kommer 200 000 hushåll i Västsverige att få ett grönt kuvert från Västtrafik med erbjudande att testa kollektivtrafiken gratis under två veckor. Målsättningen med kampanjen är att få fler att upptäcka fördelarna med att resa kollektivt.

Det gröna kuvertet skickas ut med start 25 september till hushåll över hela Västtrafiks område.

Målet med den nya kampanjen är att få 6 000 nya kunder till kollektivtrafiken.

Prova-på-kampanjer är ett av verktygen för att nå Västtrafiks målsättning om att fördubbla antalet resenärer i kollektivtrafiken fram till år 2025. Den som uppfyller kriterierna får ett gratis Västtrafikkort i brevlådan som gäller två veckor på Västtrafiks fordon i Västsverige.

– Alla tjänar på att fler åker kollektivt. Du slipper bilköer och parkeringsavgifter samtidigt som du bidrar till en hållbar utveckling. Dessutom har du möjlighet att jobba eller bara koppla av under resan, säger Maria Björner Brauer, enhetschef försäljning och marknad Västtrafik.

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)