Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Svensk elbusstillverkare på skandinavisk säljoffensiv

Hybricon i Umeå satsar på försäljning i Skandinavien. Bild: Hybricon.

Hybricon i Umeå satsar på försäljning i Skandinavien. Bild: Hybricon.

Den Umeåbaserade elbusstillverkaren Hybricon satsar nu på en säljoffensiv på den skandinaviska marknaden. Företaget har anställt två nya Key Account Managers, som nu påbörjat sitt arbete med att bearbeta den skandinaviska marknaden.

Det är dels Robert Åkerlind som har lång erfarenhet av nationell och internationell försäljning, med en bred erfarenhet inom transportbranschen. Han har även jobbat inom batteribranschen i ledande befattning.

Den andre Key Account Mangern som Hybricon har anställt är Niclas Olovsson med lång erfarenhet av både nationell och internationell försäljning, bred erfarenhet inom automotive och även flerårig erfarenhet från transportbranschen. Niclas kommer senast från Oryx Simulation AB och jobbade tidigare med Volvo Construction Equipment.

– Den nya satsningen ger oss möjligheten att nå fler potentiella kunder och samtidigt behålla kvalité i kontakten med de befintliga, säger Hybricons vd Jonas Hansson.

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)