Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Anna Grönlund in i NTF-styrelsen

Anna Grönlund tillsammans med NTFs Generalsekreterare Marie Nordén vid NTFs kongress i Stockholm den 25 april.

Anna Grönlund tillsammans med NTFs Generalsekreterare Marie Nordén vid NTFs kongress i Stockholm den 25 april.

Anna Grönlund, vice vd och branschchef vid Sveriges Bussföretag, valdes på tisdagen in som ledamot i NTF:s styrelse. Valet skedde vid NTF:s årsstämma i Stockholm. Sveriges Bussföretag är ett av medlemsförbunden inom NTF, Nationalföreningen för trafiksäkerhetens främjande.

– Trafiksäkerhet är en viktig fråga för den svenska bussbranschen. Vi har genom åren haft ett bra samarbete med NTF på såväl nationell som regional nivå.

– NTF har de senaste åren genomgått ett stålbad och bantat sin organisation, renodlat sin verksamhet och fokuserat på att driva tydliga och efterfrågade trafiksäkerhetsprojekt tillsammans med andra organisationer i samhället. För den svenska bussbranschen är det rätt tid att återigen öka engagemanget i NTF, säger Anna Grönlund i en kommentar.

En av de frågor som NTFs generalsekreterare Marie Nordén på stämman lyfte fram i sin presentation av NTFs verksamhetsinriktning under kommande år var behovet av att öka bältesanvändningen i buss.

En av NTFs prioriterade fokusgrupper i trafiksäkerhetsarbetet kommande verksamhetsår är just yrkestrafiken.

NTF:s styrelse utgörs efter tisdagens stämma av:

·       Monica Green omval, ordförande
·       Björn Brink, NTF Gävleborg, omval
·       Anders Karpesjö, NTF Stockholm, omval
·       Lotta Odeberg, omval
·       Benny Örnerfors, Bilprovningen, omval
·       Anna Grönlund, Sveriges Bussföretag, nyval
·       Sven-Olof Montelin, NTF Jönköping, nyval
·       Börje Svärdström, Caravan Club, nyval
·       Håkan Thomsson, Synskadades Riksförbund, nyval

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)