Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Tallink och Silja stajlar upp sig

TallinkSiljastil1Tallink Grupp presenterade på tisdagen en fräschare visuell identitet för sina båda varumärken Tallink och Silja Line. Logotyperna för Tallink och Silja Line förblir oförändrade. De ändringar som gjorts fokuserar mer på ett uppdaterat, modernare utseende av bolagets digitala kanaler, marknadsförings- och kampanjmaterial.
TallinkSiljastilB
Den nya visuella identiteten, som successivt kommer att implementeras i hela Tallinkoncernen inom det närmaste året, har utvecklats i samarbete med svenska varumärkesbyrån Happy F&B, vars kundlista består av företag som Thomas Cook, IKEA, Coca Cola Company, Swedbank med flera.

– Tallink Grupp har utvecklats över tiden och våra kunder och deras behov har också förändrats. De förväntar sig mer från oss idag än enbart ordinarie färjetrafik.

– Våra kunder kommer till oss för att söka efter en genuin reseupplevelse. Med detta i åtanke och för att vi alltid har som målsättning att överträffa våra kunders förväntningar har vi nu uppdaterat och moderniserat vår visuella identitet, säger AS Tallink Grupps Brand Manager Tiia Nõmm.

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)