SL, som svarar för kollektivtrafiken i Stockholms län, satsar på en sommarkampanj där man hävdar att man är landets största resebyrå. SL trafikerar 7080 destinationer och marknadsför nu dessa i kampanjen, skriver tidningen Resumé.
– För flygbolag räknas 300 destinationer som ett brett utbud och är dt förvisso. Men för våra resenärer är siffran 7080. Vi tycker det är en kul jämförelse och kan därför hävda att vi är Sveriges största resebyrå, säger Suss Forssman Tullberg på Trafikförvaltningen i Stockholms läns landsting (det vill säga SL) i en kommentar i tidningen.
Det är reklambyrån Ehrenstråle som har tagit fram kampanjen.
– SL har en unik ställning som gör att vi både kan bygga varumärket och driva resandet genom att göra en ren utbudskampanj för resmålen. Att få omdefiniera ikoniska Stockholmsresmål och definiera de mindre kända är lite av ett drömuppdrag, säger Joakim Estemar, copywriter på Ehrenstråhle. i Resumé.
Lämna ett svar