Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Uppryckning i Halland

Bild: Hallandstrafiken.

Hallandstrafikens tidigare hårt kritiserade serviceresor, det vill säga färdtjänst, sjukresor och skolskjuts med personbil och rullstolsfordon, gjorde i fjol en rejäl uppryckning. Tidhållningen förbättrades och förtroendet bland resenärerna ökade påtagligt.

Tidhållningen för alla serviceresor i Halland förbättrades under året till 95 procent och resenärernas omdöme om bemötandet ligger ofta över riksgenomsnittet.

– Den förändring vi gjorde under 2018, med nya avtal och nya leverantörer har gett precis den kvalitetseffekt vi behövde och sökte, säger Daniel Bernhardt, Enhetschef buss- och taxi på Hallandstrafiken.

Tidhållningen har förbättrats stadigt under 2018. I december 2017 var drygt 92 procent av resorna i rätt tid. Året senare var motsvarande siffra 95 procent, vilket är lika med målet för 2018.

– Förra årets förändringsarbete har nu satt sig och fungerar väl sen en tid tillbaka, säger Daniel Bernhardt.

Share Dela

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2019 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)