Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Bäst vill bli bättre

Karlstadsbuss och Keolis får år efter år toppbetyg av resenärerna. Nu vill man vässa sig ytterligare. Foto: Ulo Maasing.

Karlstadsbuss, som i fjol för fjärde året i följd hade landets mest nöjda kunder i svensk kollektivtrafik vill vässa sig ytterligare. Tillsammans med operatören Keolis inför man en förarcertifiering med målet att höja kvaliteten ytterligare, likaså kundbemötandet.

– Vi vill hela tiden utvecklas och ta ytterligare steg för att skapa en trafik med tydligt kundfokus som uppfyller de krav våra resenärer ställer, säger Mathias Lindgren, trafikchef tätort på Region Värmland.

Karlstadsbuss hade, för fjärde året i rad, landets nöjdaste kunder när Kollektivtrafikbarometerns siffror för 2018 redovisades. Hela 89 procent av resenärerna var nöjda eller mycket nöjd med sin senaste resa med tätortstrafiken. Nu tar vi nästa steg.

– Vi vill ge alla våra förare kunskap och verktyg för att kunna utföra ett ännu bättre arbete, säger Ann-Louise Sandström Axelsson, verksamhetsutvecklare på Karlstadsbuss.

Utbildningen startar den 2 april och omfattar tätortstrafikens alla 210 förare samt all övrig personal som har kundkontakt.

Share Dela

Taggat som: , , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2019 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)