Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Fortsatt minus för Hybricon

Det Umeåbaserade elbussföretaget Hybricon fortsatte att visa röda siffror under det första halvåret i år. Det framgår av företagets delårsrapport som presenterades på måndagsmorgonen. Rörelseresultatet under halvåret blev -4,6 miljoner kronor mot -6,4 miljoner kronor samma period i fjol.

På sista raden, periodens resultat, redovisar Hybricon för halvåret -4,5 miljoner kronor mot -5,2 miljoner samma period 2019.

Under halvåret har Hybricon träffat avtal med den stora kinesiska elbusstillverkaren King Long. Avtalet innebär att Hybricon får exklusiva rättigheter att marknadsföra och sälja King Longs bussar i Sverige och Danmark, likaså tillhörande service- och eftermarknadstjänster.

Hybricon kommer i Sverige och Danmark att marknadsföra och sälja King Longs samtliga bussmodeller, såväl linje- och turistbussar som elektriska stadsbussar.

King Long är världens näst största busstillverkare.

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)