Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Toyotas bilpool i samarbete med Nobinas reseplanerare

Nobinas reseplanerare Travis erbjuder nu också tillgång till 150 bilpoolsbilar i Stockholm. Foto: Nobina.

Nobinas reseplanerare Travis inleder samarbete med bilpoolen KINTO Share. KINTO är Toyotakoncernens globala varumärke för mobilitetstjänster. Samarbetet gör att alla användare av Travis får tillgång till cirka 150 bilar i Stockholm förutom det ekosystem av kollektivtrafik, elscootrar, taxi och cyklar som redan finns i appen Travis.

Travis är en smart reseplanerare där kollektivtrafik, bildelning, elsparkcyklar och taxi kopplas samman med både reseinformation och on demand-tjänster i realtid. Aldrig tidigare har det varit så enkelt att välja hur du vill ta dig fram och betala för din resa.

Travis fortsätter att växa med nya tjänster, funktioner, samarbeten och användare. Appen har idag blivit den största och snabbast växande plattformen för kombinerad mobilitet eller MaaS (Mobility as a Service) i Sverige.

− Vi försöker ständigt erbjuda fler och bättre tjänster av smart hållbar mobilitet till alla Travis användare. Och därför känns det riktigt kul att nu inleda ett samarbete med KINTO Share som delar både vår ambition och vision om hållbar och kombinerad mobilitet, säger John Strand, vd på Nobina Travis

− Det är både spännande och roligt att KINTO Share nu blir en del av Travis. Vårt mål är att erbjuda hållbar och tillgänglig mobilitet till så många som möjligt, och genom Travis kan vi nu nå ut till ännu fler användare, säger Johan Lundblad, mobilitetschef på Toyota Sweden AB.

KINTO är TOYOTA-koncernens nya globala varumärke för mobilitetstjänster. I Sverige lanserades KINTO under 2020 med bilpoolen KINTO Share som ger både företag och konsumenter tillgång till hållbar och tillgänglig mobilitet för i stort sett alla transportbehov. Redan nu finns ca 150 bilar tillgängliga genom bilpoolen.

Taggat som: , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)