Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Transportföretag kan synas för 140 000 – utan kostnad

Transportföretagen siktar på en stor kampanj om sina medlemsföretag.

Transportföretagen, där Sveriges Bussföretag ingår, ska under året genomföra en satsning på att visa branschens betydelse och utveckling i en tid av digitalisering, automatisering, global konkurrens. Och ovanpå det en pandemi. Nu är Transportföretagen på jakt efter medlemmar som vill berätta sin historia och därigenom visa upp goda exempel på branschens förändringsresa. Representanterna kommer att ges utrymme i Sveriges största finanstidning, Dagens Industri. Sex helsidor planeras, var och en värd 140 000 om företaget själv skulle köpa den.

Stora delar av transportnäringen går, och har gått, igenom prövande tider. Det gäller i synnerhet företag som arbetar med persontransporter. Men samtidigt ritas den karta om där företagen är verksamma: nya konsumentvanor, ökade hållbarhetsmål, digitalisering… En rad faktorer påverkar.

– Vi är Sveriges tuffaste bransch och klarar av det mesta. Nu måste vi berätta om vad våra medlemmar har åstadkommit, säger Mychele Östman, kommunikationschef på Transportföretagen.

Det är också bakgrunden till den kampanj som Transportföretagen nu lanserar under namnet Från A till B – en bransch i förflyttning. Syftet är att visa upp goda exempel på bolag som hittar nya lösningar, marknader och som ligger i framkant. De utvalda medlemsföretagen kommer sedan att ges utrymme i Sveriges största finanstidning, Dagens Industri.

– Vi vet att det finns hundratals berättelser där ute som förtjänar att lyftas fram, vi ska se till att en handfull kommer ut brett och kan stolt representera hela vår bransch, säger Mychele Östman.

För att delta ska bolagen skicka en kort motiveringen till varför de är en god representant för transportbranschen till kommunikation@transportforetagen.se, därefter kommer representanter att väljas ut och kontaktas.

Bedömningen görs löpande då branschen kommer att visas upp i flera nummer under året, men bolag uppmanas att skicka in så snart som möjligt för att öka sina chanser att synas.

Klicka här för att läsa mer om kampanjen och hur nomineringarna går till.

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)