Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Mer infotainment i Skånebussar

Skånetrafiken investerar mer i infotainment på bussar. Foto: MultiQ.

Skånetrafiken fortsätter att beställa infotainment till bussar enligt det ramavtal som Skånetrafiken har med IT-företaget MultiQ. Den senaste beställningen omfattar stadsbussar i Lund, Malmö och Landskrona till ett sammanlagt ordervärde om cirka 4,8 miljoner kronor.

Via infotainment på bussar och tåg kan Skånetrafiken kommunicera digitalt med sina kunder. Via digitala skärmar, infotainment, ser resenärerna var fordonet befinner sig och hur långt det är till nästa stopp. De får information om aktuella anslutningar och eventuella störningar. Skånetrafiken har möjlighet att snabbt gå ut med information till sina resenärer.

Utöver trafikinformation visas kampanjer, erbjudanden samt nyheter och väder. Infotainment är en blandning av aktuell trafikinformation samt underhållning. Skärmarna ska skapa mervärde och bidra till en minskad upplevd restid.

– För att attrahera nya resenärer och behålla dagens är kundupplevelsen av högsta prioritet. Infotainment bidrar till att digitalisera kundmötet, optimerar kundupplevelsen och därigenom öka resandet. Vårt samarbete med Skånetrafiken har pågått under många år och tillsammans har vi utvecklat kundanpassade fordonsskärmar med infotainment samt kommunikationslösningar för hållplatser, perronger och stationer, säger MultiQ:s tillförordnade vd Johan Husberger.

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2022 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)