Bättre och snabbare information om förseningar och inställda resor samt bättre resultat när man söker en resa. Det är vad Skånetrafikens resenärer främst önskar när det gäller att utveckla den skånska kollektivtrafikappen.
När Skånetrafiken gick ut och frågade sina kunder vad som skulle vara angelägnast att förbättra med appen fick man in 1 300 idéer och förslag.
Appen är en viktig försäljningskanal för Skånetrafiken. Mer än 85 procent av kunderna köper sina biljetter, får trafikinformation och söker sin resa i appen.
– Appen är vår absolut viktigaste kanal. Vi är så tacksamma över det stora engagemanget när vi går ut och frågar resenärerna för vi vill ju självklart utveckla appen så att den går i takt med både samtiden och resenärernas behov, säger Pernilla Lyberg, försäljnings- och marknadschef på Skånetrafiken.
Förutom bättre störningsinformation och sökning av resa vill resenärerna även ha en bättre funktionalitet och användarvänlighet. Det är sådant som möjlighet att köpa och ge bort en biljett, ett snabbare köpflöde och fler betalningsalternativ, integration med smarta klockor och olika nya funktioner för att hantera och låna ut sina biljetter.
Skånetrtafikens app lanserades 2017 och finns för både iOS (Iphone) och Android samt på två språk.
Lämna ett svar