Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Östgötatrafiken ger sig ut på fältet

Foto: Nicklas Ebermark/Östgötatrafiken.

Östgötatrafiken, som svarar för kollektivtrafiken i Östergötland, ger sig ut för att möta resenärer i alla regionens kommuner. Syftet är att snabbt få både gamla och nya resenärer att välja kollektivtrafiken framför bilen så snart restriktionerna släpper. Därför satsar Östgötatrafiken på mobilt team för kundtjänst som möter resenärer i hela Östergötland.

Bakgrunden är att många resenärer under pandemin har avstått från att resa med kollektivtrafiken. Under samma period har Östgötatrafiken lanserat ett nytt biljett- och betalsystem, lagt om och förstärkt trafiken i länets två största städer samt lanserat ytterligare nyheter.

För att informera och hjälpa fler kunder i hela länet att hitta till, eller tillbaka till, kollektivtrafiken prövar Östgötatrafiken nu detta nya grepp, som ett led i att anpassa kundtjänsten och mötet med kund efter nya behov.

– Vi har många kunder som hittat rätt i vår trafik och vårt nya biljettsystem även under pandemin, men vi måste fortsätta öka det hållbara resandet i länet och få fler att upptäcka fördelarna med kollektivtrafiken säger Sofia Malander, vd på Östgötatrafiken.

– Därför kommer vi under hösten att ställa om delar av vår kundtjänstorganisation för att åka ut och möta våra kunder fysiskt i en mycket större utsträckning än tidigare, och på fler orter än Linköping och Norrköping.

Samtidigt kommer Östögötatrafikens ordinarie kundcenter i Norrköping och Linköping att hållas stängda från den första oktober och året ut.

Share Dela

Taggat som: , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2021 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)