
Sveriges Bussföretag startar en tävling om bästa kampanj för användning av säkerhetsbälte i bussar. Foto: Volvo Bussar.
Sveriges Bussföretag lanserar nu en tävling för att stimulera fler att använda säkerhetsbälte när de åker buss. På måndag inleds tävlingsperioden.
Tävlingen riktar sig till företag som är medlemmar i Sveriges Bussföretag och som har gjort en kampanj för ökad bältesanvändning i bussar.
Själva tävlingsbidragen ska bestå av en kampanj för ökad bältesanvändning i buss. Kampanjen ska vara genomförd under tävlingsperioden som börjar på måndag, den 6 november och pågår till den 1 mars nästa år.
Den vinnande kampanjens uppdragsgivare får sedan möjlighet att i en professionellt framtagen film berätta om sin kampanj. Filmen kan sedan användas fritt i media, sociala kanaler, vid möten och evenemang.
Vinnaren presenteras på mässan Persontrafik som äger rum på Svenska Mässan i Göteborg den 5 – 7 november 2024.
Lämna ett svar