Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Västtrafik upphandlade första linjen

Samres vann första linjen hos Västtrafik. Foto: Jeanette Larsson, Newsroom.

Västtrafik är nu klar med sin upphandling av det man kallar första linjens kundservice. Uppdraget att hantera de omkring 450 000 samtal som Västtrafik får varje år går till Samres AB. Förutom att ta emot inkommande samtal ingår det i uppdraget också att hantera rutinärenden.

Vid första linjens kundservice hanteras frågor, synpunkter och reklamationer som inkommer från kunder via telefon, chatt, webb och brev eller blanketter. I uppdraget ingår även bokningar av linjelagd anropsstyrd trafik, närtrafik och ledsagarservice.

– Vi är mycket nöjda med det jobb Samres gjort hittills. De har lång erfarenhet av den här typen av uppdrag och det innebär att våra kunder får en fortsatt god service och ett gott bemötande, säger Malin Linekrans, chef för kundservice på Västtrafik.

Samres AB har uppdraget redan idag och får efter upphandlingen fortsätta i ytterligare fyra år från och med den 4 mars 2019.

Share Dela

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2019 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)