Årets upplaga av RDA-mässan i Köln, Europas största resmässa för buss- och gruppresor, kommer särskilt att fokusera på två områden: kultur och expressbussar. Upplev kulturen, är ett av mässans motton.
Från arrangörerna betonar man att RDA-mässan inte som förr enbart är en bussresemässa utan allt mer har fått en inriktning mot hela gruppresesegmentet. Därmed siktar mässan in sig på att locka fler besökare från resebyråsektorn.
– Därför har vi också ökat marknadsföringen mot resebyråerna, säger mässchefen Krain M Kohls.
Satsningen ska också ses mot bakgrund av att RDA-mässan,i likhet med många andra resmässor, under de senaste åren har gått kräftgång, både när det gäller antalet utställare och besökare.
En särskild avdelning på mässan kommer att ägnas åt långlinjetrafik med buss. Bakgrunden är den liberalisering som expressbussmarknaden i Tyskland nyligen har gått igenom och som öppnar nya möjligheter för både bussföretag och turistnäring.
RDA-mässan äger rum i Köln 23 – 25 juli.
Lämna ett svar