Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Swebus marknadsför fräschör

En bild från inspelningen av Swebus julkampanj med Jonas Fagerström. Foto: Swebus.

En bild från inspelningen av Swebus julkampanj med Jonas Fagerström. Foto: Swebus.

När expressbussföretaget Swebus på fredagen drog igång sin julkampanj satsade man på att lyfta fram hur fräscha bussar man har. I kampanjen har man tagit hjälp av Facebookkomikern Jonas Fagerström. Dessutom ordnar man klappjakt ombord på bussarna tillsammans med Piratförlaget.

– I år lyfter vi hur moderna och fräscha våra bussar är, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Många som aldrig åker expressbuss tror att det är ett obekvämt sätt att resa med gamla bussar, men det är fel. Vi erbjuder gott om benutrymme, gratis wifi och eluttag ombord på moderna bussar.

Idag har Swebus expressbussar en snittålder på knappt två år och 93 procent av Swebus bussar har satts i trafik under de senaste 2,5 åren. Det kan jämföras med snittåldern på bussarna i hela branschen, som enligt en ny rapport från bransch- och arbetsgivarförbundet Sveriges Bussföretag är på fyra år.

Taggat som: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2025 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)