Sveriges bästa magasin om kollektivtrafik och bussbranschen

Mindre pappersexcercis efter flygbussresan

Flygbussarna erbjuder nu sina företagskunder att slippa hantera pappersbiljetter i bokföringen.

Alla som reser i tjänsten har mer än en gång suckat över alla kvitton man ska hålla reda på och redovisa. Skrynkliga papperskvitton i jackfickan som ska häftas på papper, attesteras och skickas till ekonomiavdelningen. Nu erbjuder Flygbussarna i samarbete med kvittotjänsten Kwick sina företagskunder en smidigare hantering av resekvitton.

Därmed kan Flygbussarna erbjuda sina företagskunder ett digitalt kvitto som hamnar direkt i företagets bokföringssystem. Det innebär minimalt med administration för den enskilda medarbetaren och för företaget i stort.

– Vi är glada över att kunna erbjuda våra företagskunder en smidig hantering av resekvitton. Våra företagskunder är viktiga för oss och det här förbättrar kundupplevelsen för dem, säger Johanna Gerdin Bueno, verksamhetsutvecklare på Merresor, det företag inom Transdev Sverige som äger Flygbussarna.

– Elektronisk betalning via kontokort och mobiltelefon är vanliga i dag medan kvittohanteringen har släpat efter. Ett företags kostnad för att hantera ett kvitto är i många fall mer kostsam än själva köpet. Det vill vi ändra på genom att digitalisera kvittohanteringen, förklarar Jonas Olsson, partner manager på Kwick.

För att kunna dra nytta av Kwicks lösning krävs att företaget är anslutet till Kwick.

Kwick är en digital kvittotjänst som kopplar samman Kwickanslutna företag för att bidra till en smidigare hantering av kvitton. Små och stora företag får en effektivare och billigare hantering av sin redovisning och för Flygbussarna innebär tjänsten en bättre service för kunderna. Kwicks digitala kvitton är godkända som räkenskapsinformation av Skatteverket och Bokföringsnämnden. Kwick är en växande tjänst och i dag hanterar Kwick mer än 100 miljoner kvitton varje år.

Share Dela

Taggat som: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2019 Bussmagasinet
rss Artiklar(RSS) rss Kommentarer (RSS)