De som reser med Västtrafik i Västra Götaland blir allt mer nöjda med kollektivtrafiken. Under årets första månader var 95 procent av kunderna nöjda med sin senaste resa, uppger Västtrafik som stöder sig på omfattande kundundersökningar som man låter göra.
Varje år görs ungefär 30 000 intervjuer ombord på Västtrafiks bussar, tåg, spårvagnar och båtar.
Under det första kvartalet 2015 uppgav 95 procent av kunderna att de är nöjda eller mycket nöjda med sin senaste resa. Dessutom litar 79 procent på att de kommer fram i tid när de reser med Västtrafik, den högsta noteringen sedan mätningarna startade 2013.
Enligt undersökningen tycker Västtrafiks resenärer också att informationen vid störningar har blivit bättre. När ombordmätningarna startade i början av 2013 var 43 procent av kunderna nöjda med informationen på hållplatser vid förseningar och inställda turer. Sedan dess har nöjdheten ökat stadigt. Under det första kvartalet 2015 är motsvarande siffra 69 procent.
Kundernas nöjdhet med Västtrafik som helhet ökar också. 69 procent uppger att de är nöjda eller mycket nöjda med Västtrafik, en ökning med 16 procentenheter de senaste två åren
Lämna ett svar